Opis problemu :
Dysk po wyjęciu z laptopa i podłączeniu przez adapter do portu USB nie pokazuje danych (Jak zmienić system plików z RAW na NTFS ?)
Rozwiązanie :
Po wymontowaniu dysku z laptopa i podłączeniu go przez adapter do portu USB nie pokazuje danych. W oknie Mój Komputer dysk jest widoczny, ale próba wyświetlenia jego zawartości kończy się komunikatem sugerującym formatowanie dysku lub komunikatem o nierozpoznawalnym systemie plików. W oknie Zarządzanie komputerem (prawy przycisk na ikonie Mój Komputer -> Zarządzaj -> Magazyn -> Zarządzanie dyskami dysk jest przedstawiany prawidłowo z wyjątkiem jednego szczegółu – zamiast formatu NTFS wyświetlany jest format RAW. Aby naprawić dysk (zamienić format RAW na NTFS) należy uruchomić wiersz polecenia w trybie administratora i wykonać komendę : chdsk /f E: gdzie E: jest literą dysku podłączonego do portu USB.
U mnie zadziałało – dane stały się widoczne, raportowany system plików NTFS.